De datacenters in Nederland gebruiken steeds meer elektriciteit. Het verbruik is vorig jaar toegenomen naar bijna 5100 gigawattuur. Volgens statistiekbureau CBS staat dat gelijk aan het stroomgebruik van bijna 2 miljoen woningen. Cijfers voor dit jaar zijn nog niet bekend. Volgens Stijn Grove, directeur van brancheorganisatie Dutch Data Center Association, is dat veel energie, maar ook onvermijdelijk. ‘Ook het radioprogramma van BNR komt uit een datacenter’, zegt hij. ‘We groeien allemaal door.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Datacenters slurpen steeds meer stroom: verbruik gelijk aan 2 miljoen huizen

Noodweer dreigt WK-duel van Oranje in Kansas City fors te vertragen
04:42

VS: streep door beschermde status migranten en strengere asielregels
05:10

Hoge Raad volgt advocaat-generaal: geen brede compensatie voor box 3-beleggers
05:00