De overstap naar een vermogenswinstbelasting in box 3 kost de schatkist tot 2036 naar schatting 22 miljard euro, blijkt uit een ambtelijke raming van het ministerie van Financiën. Dat meldt het FD. Het kabinet onderzoekt deze variant nadat de voorgestelde vermogensaanwasbelasting, waarbij ook belasting wordt geheven over nog niet gerealiseerde winsten, op veel kritiek stuitte. Zowel in de Tweede als de Eerste Kamer is een meerderheid voorstander van de vermogenswinstbelasting.
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Bij box 3 draait het alleen nog om miljarden voor de staatskas, we moeten kiezen voor de ratio’

Bouw kerncentrale in Groningse Eemshaven verder uit zicht; D66 verzet zich
05:32

Olieprijs op oude niveau, pompprijs reageert traag, ‘weekje wachten met tanken’
04:57

Evacuatie gestrande zeelieden komt op gang
04:21