Ondanks de Operatie Beethoven, die dit jaar werd opgezet, zijn er nog steeds obstakels voor chipmachinefabrikant ASML. De overheid investeerde vorig jaar 2,5 miljard euro in de regio Eindhoven en de chipsector, maar er blijven vraagstukken rondom huisvesting, infrastructuur en arbeidsmigratie. 'Een vertrek van ASML zou een klap voor Nederland zijn, dus waren investeringen nodig', blikt politiek verslaggever Mats Akkerman terug.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Ondanks Operatie Beethoven zijn problemen voor ASML niet voorbij

Noodweer dreigt WK-duel van Oranje in Kansas City fors te vertragen
04:42

VS: streep door beschermde status migranten en strengere asielregels
05:10

Hoge Raad volgt advocaat-generaal: geen brede compensatie voor box 3-beleggers
05:00