Een derde van de medewerkers van Elon Musks team dat de Amerikaanse overheid efficiënter moet maken, is ermee gestopt. In een gezamenlijke ontslagbrief zeggen ze niet achter de route te staan die het Deparment of Government Efficiency (Doge) aan het nemen is. ‘Zij zeggen: hier willen en kunnen we niet aan meewerken’, zegt Amerika-correspondent Jan Postma.
Lees het hele artikel op bnr.nl: ‘Ambtenaren lijken voor Musk en Doge niks waard’

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23