Al ruim een jaar wordt er gevochten om de Oekraïense stad Pokrovsk en de druk loopt steeds verder op. De stad wordt gezien als een strategisch belangrijke plek, het is een belangrijk logistiek knooppunt waar al maanden gevechten zijn. Volgens Mart de Kruif, oud-commandant der Landstrijdkrachten, is het strategisch belang van de stad sinds het begin van de strijd een jaar geleden al niet meer zo groot.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Gevechten bij Pokrovsk gaan door, maar ‘bij Rusland zit zand in de motor’

JA21-leider Eerdmans dreigt kabinet: ‘Kies voor lastenverlaging of stap in reddingsboot van Klaver’
03:26

Nederlanders onvoorbereid op digitale erfenis, waarschuwt Pro-Kamerlid Kathman
10:55

Bergnet volledig overgenomen door grote infra-aannemer
05:55