Door het winterse weer werken waarschijnlijk veel mensen vandaag vanuit huis. Tot zeker 10.00 uur rijden er geen NS-treinen en ook op de weg is het spekglad. Dat roept bij veel werknemers de vraag op of ze verplicht zijn om toch naar kantoor te komen. Volgens arbeidsrechtadvocaat Pascal Besselink ligt de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij de werknemer. ‘Je kunt niet zomaar zeggen: ik ga de weg niet op, ik blijf thuis. Het blijft de verantwoordelijkheid van de werknemer om op tijd of überhaupt op het werk te komen.’
Lees het hele artikel op bnr.nl: Thuiswerken? ‘Werknemer blijft verantwoordelijk om op werk te komen’

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23

‘De verhoudingen tussen de EU en VS worden slechter en slechter’
07:57