De hack op het laboratorium dat bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker verwerkt, blijkt groter dan gedacht. Ook gegevens van huisartsen zijn buitgemaakt, meldt de Landelijke Huisartsen Vereniging. Over de omvang van de gestolen data is nog weinig duidelijk, maar ook ziekenhuizen maken zich zorgen. Jort Kollerie van Orange Cyberdefens noemt het lek 'zeer ernstig', omdat niet alleen persoonsgegevens, maar ook gevoelige medische informatie is gestolen.
Lees het hele artikel op bnr.nl: Datahack bij laboratorium veel groter dan gedacht

Geen zicht op welke gemeenten allemaal een hitteplan hebben, ‘misschien wel het grootste probleem’
04:20

Oekraïne zet nieuwe stap richting Westen met herziene aanvraag voor Oeso-lidmaatschap
05:03

Amerikaans Congres keurt Trumps oorlog af, ‘Symboolpolitiek’
05:23