Techaandelen staan wereldwijd weer in de uitverkoop. Hier in Nederland vangen ASML, ASMI en Besi kappen. In Zuid-Korea voelt men ook de pijn door Samsung en SK Hynix. En dan is er nog de Verenigde Staten, waar donkere wolken boven de indexen hangen.
Gelukkig was er ook goed nieuws: Heineken heeft een nieuwe ceo gevonden: de Braziliaanse Rafael Oliveira. Hij was eerder topman van JDE Peets en stapt van koffie dus over naar bier. Met het voordragen van Oliveira verbreekt Heineken een lange traditie. Jarenlang werd de ceo namelijk opgevolgd door iemand van binnenuit het bedrijf.
Beursnerd en Beursnerd XL
Iedere werkdag iets na elf uur werpt de Beursnerd in gesprek met presentator Thomas van Zijl een blik op de AEX, waarbij hij of zij de diepgang niet schuwt. Daarnaast is er donderdag om tien voor twaalf een langere beursanalyse. Die neemt Beursnerd XL Jochem Visser voor zijn rekening.

Britse premier Keir Starmer vertrekt, Ebusco kijkt tegen leeg orderboek aan
04:10

ASML en Amerikaanse overheid alwéér in de clinch
03:48

XL | Wall Street lacht doemdenkers uit: als OpenAI morgen sterft is AI er nog
08:07