De Britse premier Keir Starmer kondigde vanochtend zijn vertrek aan, maar op de financiële markten blijft het opvallend rustig: de Londense beurs reageert nauwelijks en het pond zakt slechts licht. Dichter bij huis is chipbedrijf BESI de grootste stijger van de dag, nadat Bank of America het koersdoel verhoogde. Minder rooskleurig is het beeld bij busbouwer Ebusco, dat al bijna twee jaar geen nieuwe orders heeft binnengehaald.
Beursnerd en Beursnerd XL
Iedere werkdag iets na elf uur werpt de Beursnerd in gesprek met presentator Thomas van Zijl een blik op de AEX, waarbij hij of zij de diepgang niet schuwt. Daarnaast is er donderdag om tien voor twaalf een langere beursanalyse. Die neemt Beursnerd XL Jochem Visser voor zijn rekening.

ASML en Amerikaanse overheid alwéér in de clinch
03:48

XL | Wall Street lacht doemdenkers uit: als OpenAI morgen sterft is AI er nog
08:07

Beleggers schrikken zich een hoedje door BMW
05:35